Intopiukeet tekee kokoillan improvisaationäytelmiä ja keikkailee lyhyellä viihdeimprovisaatio-formaatilla. Tarjoamme myös korkeatasoista improvisaatio- ja esiintymiskoulutusta nuorille ja aikuisille.

Intopiukeet on toiminut vuodesta 2006. Kokoillan improvisoituja näytelmiä, Ensi-iltoja, ryhmä on tehnyt jo viisi kautta. Lisäksi ryhmä on vuosien aikana keikkaillut aktiivisesti lyhyen improvisaation formaatilla erilaisissa tilaisuuksissa, tehnyt mittatilauskeikkoja, esiintynyt festivaaleilla ja mm. voittanut harrastajateatterifestivaalin improvisaatiokilpailun.

 

Näyttelijät

1. Kuka?
2. Mikä?
3. Ensimmäinen kosketus improon?
4. Jos olisin elokuvatyylilaji, olisin? Miksi?
5. Parasta improssa?
6. Mieleenpainuvin keikka ikinä?
AnneProfiili

1. Anne Tastula

2. Hupailija

3. Varmasti joskus vauvana sissiryömiessä. Aina keittiössä. Harva voi elää päivääkään improamatta!

4. 3D-käsivaracamp
aina voi luottaa, että ei tiedä miten käy.
5. Parasta on ryhmän kanssa uskaltaminen ja kokeminen. Parasta on nähdä toisten onnistuminen, se, että joku uskaltaa heittäytyä. Ihan parasta on se, että ei voi tehdä väärin. Parasta on sanoa joo.
6. Mulla on aika huono muisti. Viimeisin.

EliseProfiili

1. Elise Raittila

2. Äiti-Betriebswirtin-wanna be insinööri
3. Turkissa nuorten kansainvälisellä teatterileirillä 90-luvulla.
4. Komediallinen draama. Pienetkin päätökset paisuvat omassa päässä usein mittasuhteiltaan dramaattisiksi ja lopputuloksena on komediaa.
5. Kun huomaa lavalla olevansa täysin synkassa vastanäyttelijöiden kanssa. Mahtavaa on myös rajattomuus, mahdollisuus kaikkeen ja varsinkin omien totuttujen normien ulkopuolelle hyppääminen.
6. Impro Café at Ritz oli kyllä huikea.

JussiProfiili

1. Jussi Sormunen

2. Liikennemyymälätyöntekijä, humanististen tieteiden kandidaatti. Teatteriharrastaja 25 vuoden kokemuksella. Intopiukeiden lisäksi näytellyt, visualisoinut ja tuottanut Vaasan ja Oulun ylioppilasteattereissa. Avustanut Oulun kaupunginteatterissa ja tv-sarjoissa. Ohjannut nuorten lyhytelokuvia ja osallistavia oppitunteja. Ääninäytellyt kielikursseja.
3. 8-vuotiaana teatterikerhossa. Sovelsin oppejani koulunäytelmän palvelijan roolissani ja opettajani oli aivan ihastuksissaan luovuudestani.
4. Tragikomedia yksinäisestä miehestä.
5. Mahdollisuus rajattomaan mahdottomuuteen. Improvisaatiossa mikään paikka ei ole liian kaukana, mikään ei ole liian hullua. Onnentunne oivalluksista. Ryhmätyö.
6. Kabaree-keikka Vaasan Ahvenkodissa. Innostavin yleisö ikinä.

1. Jan-Henrik Holmlund

2. Saaristolaivuri
3. Lukiossa parodioitiin Piukat paikat impropohjalta
4. Scifi, en ole tästä maailmasta.
5. Onnistumisen aiheuttama jälkijäristys
6. In English, please.

PetteriProfiili

1. Petteri Siponen

2. Näyttelijä ja nautiskelija
3. Lahden Kansanopiston Teatteri I -linjalla ja tuona aikana perustettiin luokkalaisten kanssa improryhmä.
4. Piirretty, kaikki on mahdollista.
5. Improssa on parasta hetkessä eläminen, heittäytyminen ja yhdessä tekeminen.
6. Ensimmäiset improkeikat on jääny vahvasti mieleen, se tyhjyyteen hyppääminen.

AnskuProfiili_Pienennetty

1. Anne-Mari ”Ansku” Ikola

2. Nuorten osallisuustyön parissa työskentelevä teatteri-ilmaisun ohjaaja, improkurssien vetäjä, vaimo, impronäyttelijä, kilpailuhenkinen maan tallaaja.
3. Teatteri-improsta puhuttaessa Hämeenlinnan Miniteatterissa kuudennella luokalla. Esiintymisvietti mulla on ollut varmaan jo vauvana, mutta näytteleminen ja impro astuivat voimakkaimmin kuvaan Vaasaan muuton yhteydessä vuonna 2002.
4. Romanttinen draama. Ikuinen romantikko, draamalla höystettynä.
5. Se, että kaikki on mahdollista! Yhdessä tekeminen ja yhdessä onnistuminen.
6. Korvatulehduksessa tehty improkeikka ammattinäyttelijöiden kanssa. Se oli ehkä eka kunnon keikkani ja täytyy olla kiitollinen että jatkoin improamista siitä huolimatta. 🙂

 

Muusikko

1. Arttu JaulimoArttuProfiili_2_pienennetty

2. Kosketinsoittaja
3. Musiikin saralla uhmakkaassa teini-iässä, kun huomasin jazz-musiikin vapaamuotoisuuden rutkasti klassisen musiikin säntillisyyttä mielekkäämmäksi. Muutama vuosi myöhemmin löysin saman ilmiön teatterin puolelta, jossa en malttanut viedä itseäni pikkutarkkaan tekstin pänttäykseen, vaan luotin improvisaation, inspiraation ja intuition voimaan lavalla. Kanssanäyttelijät eivät aina olleet samaa mieltä.
4. Supersankarielokuva. Se sellainen, missä silmälasipäinen nörtti saa yliluonnolliset kyvyt juotuaan kylmää kahvia.
5. Virheet, tai oikeastaan niiden olemattomuus. Hieman kuten jazzissakin, soitat yhden skaalaan sopimattoman sävelen tai lausut kontekstiin käymättömän sanan, se saattaa kalskahtaa erheelliseltä. Toista se ja tee siitä numero, niin se kääntyy eduksesi ja tarkoitukselliseksi. Yhtä tärkeää on, kuinka muut näyttelijät tai soittajat tukevat tehtyä aloitetta, ja näin syntyy impron taika.
6. Se ensimmäiseni, joka oli myös koko porukalle uudenlainen ja onnistuneeksi paljastunut kokeilu, eli Impro Café at Ritz. Onneksi kahvittelu jatkuu vielä!